22 Φεβ 2007

η Νίκη είναι κοντα!

Η σημερινή πορεία των φοιτητών στην Αθήνα σήμερα ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΑ.


20.000 φοιτητές έστειλαν μήνυμα για το νόμο πλαίσιο!

Πέρα από τα επεισόδια και τα μπαχάλα, για τα οποία προσωπικά δεν είμαι αντίθετος αφού αποτελούν αποτέλεσμα συνεχών προκλήσεων από την αστυνομία, η μεγάλη συμμετοχή των φοιτητών στην σημερινή πορεία στέλνει ηχηρό μήνυμα στα κόμματα του κοινοβουλίου. Κατά τη γνώμη μου, τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα τίποτα σχετικά με την τύχη του νομοσχέδιου για την Ανώτατη εκπαίδευση.


Η πλειονότητα της σημερινής νεολαίας της χώρας δεν κοιμάται, δεν είναι απαθής (όπως την θέλουν κάποιοι), είναι παρούσα και συμμετέχει ενεργά στους κοινωνικούς αγώνες για την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Κατά τη γνώμη μου, με τέτοιες κινητοποιήσεις, η ΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ!

13 σχόλια:

  1. Τα μπάχαλα δεν είναι αποτέλεσμα των φοιτητών, αλλά των αντιεξουσιαστών και των ΜΑΤ. Οι φοιτητές είναι αμέτοχοι και αντίθετοι και με τους δύο. Σήμερα στην ΕΤ3 κάποιος δημοσιογράφος το τόνισε, και πολλά μπράβο, πως τα επεισόδια δεν έχουν καμία σχέση με το φοιτητικό κίνημα. Ήταν η πρώτη φορά που το άκουσα αυτό δημόσια εκ στόματος δημοσιογράφου, και χάρηκα πολύ που επιτέλους κάποιοι άρχισαν να καταλαβαίνουν τι παίζει.

    Συνεχίζουμε Γιώργο, συνεχίζουμε.

    Το ποτάμι όχι απλά "πίσω δε γυρνά", άλλα έχει γίνει πιο ορμητικό και απειλητικό από ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα μπάχαλα μην σε τρομάζουν, δεν είναι αρνητικά για το κίνημα, κι΄ας τραβούν την προσοχή των μέσων. Μπάχαλα = σύγκρουση = αναταραχή , κάτι που δημιουργεί πρόβλημα στην κυβέρνηση, εάν επαναλαμβάνεται συνεχώς.

    Πάντως, είστε πολύ αξιαίπενοι, χαίρομαι για αυτά που κάνετε, σήμερα η Αθήνα βούλιαξε από φοιτητόκοσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελπιζω να καταφερουμε κατι...
    Στο χερι μας ειναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Elpizo auth h egrigorsh ke h antidrash na ekdilothei ke se alla themata dioti dioforetika tha mporuse na milisei kaneis gia epilektikh koinonikh evesthisia ek merus ton fititon.

    Kalhmera Giorgo :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στα παιδιά αυτά κλέψαν την εφηβεία τους, με τον κρετινισμό των ατέλειωτων φροντιστηρίων, των διαρκών εξετάσεων και μετά ήρθε το στίβαγμά τους ανά την Eλλάδα σε άσχετες σχολές, με ανέμπνευστους καθηγητές. Kαταλαβαίνω μέχρι εκεί τους λόγους της έκρηξης. Αλλά με την κοινωνία έχει δημιουργηθεί τεράστιο ρήγμα και αυτό είναι ευθύνη και λάθος της πανεπιστημιακής κοινότητας που δεν έχει συμμάχους σήμερα. H κυβέρνηση το ξέρει αυτό καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ποιά είναι αυτή η "νίκη", που είναι τόσο κοντά; Υποθέτω ότι εννοείς τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16, την απόσυρση του νόμου-πλαίσιο και την επιστροφή της ελληνικής παιδείας στην καθημερινή της μιζέρια και το τέλμα της. Αλλά ποιοι θα είναι οι πραγματικοί νικητές από κάτι τέτοιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @rebel@work
    Για μένα, αλλά και για το φοιτητικό κίνημα υποθέτω, νίκη είναι η αποφυγή της εμπορευματοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η αποφυγή της δημιουργίας εκπαιδευτικών τάξεων ανάλογων με τις κοινωνικές. Νίκη είναι η αποφυγή της επιστροφής στο καθεστώς του καθηγητή - πραίτορα και απόλυτου ρυθμιστή του μέλλοντος κάθε φοιτητή. Νίκη είναι η αποφυγή της δημιουργίας "σχολικού" κλίματος στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, που θα αλλάξει την φυσφιογνωμία και τον χαρακτήρα τους σε κατεύθυνση επαγγελματική και όχι μορφωτική και εκπαιδευτική. Νίκη είναι η αποφυγή του διασυρμού του εκπαιδευτικού κόσμου και των φοιτητών που επιχειρείται από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους με την αμέριστη βοήθεια του υπουργείου παιδείας.

    ...όμως υπάρχουν και προτάσεις, που ούτε το Υπουργείο της συζητά, ούτε τα κανάλια τις προβάλλουν, ούτε και εσύ - κατά πάσα πιθανότητα- τις γνωρίζεις:

    Οικονομική ενίσχυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (τουλάχιστον στα αναγκαία ποσά), ένα πτυχίο ανά επιστημονικό κλάδο, αποκλειστική απασχόληση των καθηγητών καιέλεγχος της παρουσίας τους. Τις συζητάει κανείς αυτές τις προτάσεις; Και μην μου πεις ότι η οικονομική ενίσχυση είναι αίτημα δεκαετιών, γιατί τα τελευταία χρόνια η διαφορά των ανά φοιτητή δαπανών της Ελλάδας με τις χώρες της Εωρωζώνης, όλο και μεγαλώνει.

    Η υποχρηματοδότηση είναι σκόπιμη για να υποβαθμιστεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο και να ανοίξει ο δρόμος στα ιδωτικά. Αυτό είναι εμφανέστατο και δεν αποτελεί "θεωρίες συνομοσίας". Γιατί η Ν.Δ. δεν εφαρμόζει την προεκλογική της δέσμευση που μιλούσε για 5% του ΑΕΠ για την παιδεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @demasame re

    1. Δεν συμφωνώ μαζί σου στο συμπέρασμα περί χάσματος με την κοινωνία. Η πιο πρόσφατη σφυγμομέτρηση από την V PRC έδειξε ότι 48% είναι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και 43% εναντίον. Η διαφορά είναι πολύ μικρή.

    2. Μην ξεχνάς και τον ύπουλο ρόλο των μέσων ενημέρωσης. Οι ιδιοκτήτες των καναλιών έχουν σήμερα Ι.Ε.Σ. ή Ι.Ε.Κ. (δημοσιογραφικό εργαστήρι αντέννα κλπ) ή μετοχές σε σχετικές επιχειρήσεις και γι΄ αυτό τα κανάλια ρίχνουν λάσπη από το πρωί μέχρι το βράδυ στις φοιτητικές κινητοποιήσεις. Ειδικά στο μέγκα, η κατάσταση είναι από τραγική έως εξοργιστική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δυστυχώς μου αποδεικνύεις για μια ακόμη φορά πόσο αποπροσανατολισμένο, ίσως παραπλανημένο, και αδαές το φοιτητικό κίνημα είναι.

    Η κοινωνία και, κατ’επέκταση, η παιδεία, στα πλαίσια του οικονομικού μας συστήματος, ήταν, είναι και θα είναι ταξική και κανένα συνταγματικό άρθρο ή νόμος πλαίσιο και κανένας Καραμανλής ή Παπαρήγα δεν πρόκειται να αλλάξουν αυτή την πραγματικότητα. Πάντα θα υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των φυσικών ικανοτήτων και ταλέντων του ανθρώπου και της ποιότητας και ποσότητας της εκπαίδευσης που οι οικονομικές του δυνατότητες θα είναι σε θέση να του παράσχουν. Οι αστοί θα στείλουν τα παιδιά τους στα καλύτερα σχολιά, είτε εδώ, είτε αλλού, ανεξαρτήτως κόστους, οι μικροαστοί θα ξεράνουν το σκατό τους σε φροντιστήρια για το πτυχιάκι, ίσως και κανένα μεταπτυχιακάκι, που θα ανοίξει την περιπόθητη χαραμάδα στο Δημόσιο. Η εργατική τάξη και οι μή έχοντες θα έχουν περιορισμένες ευκαιρίες και διεξόδους, και αυτό ισχύει από το δημοτικό σχολιό.

    Η εκπαίδευση και όχι μόνο η τριτοβάθμια είναι ήδη εμπορευματοποιημένη- αν δεν το έχεις πάρει είδηση. Οσο πιο πολλά κάποιος πληρώσει τόσο καλύτερη εκπαίδευση ή κατάρτιση θα αγοράσει και η αγορά βρίθει από προσφορές, για όλα τα γούστα και βαλάντια. Απλά, η εκπαίδευση που προσφέρει το ελληνικό δημόσιο είναι απλώς φτηνή και από μέτρια έως άθλια.

    Ο «καθηγητής-πραίτορας» ρυθμίζει απόλυτα το μέλλον του φοιτητή; Αυτό πρώτη φορά το ακούω και το παραβλέπω... Ομως τα περί οικονομικής ενίσχυσης τα ακούω εδώ και χρόνια. Είμαι εναντίον της αύξησης των περίφημων δαπανών για την παιδεία υπό το υπάρχον στρεβλό καθεστώς διαφθοράς, διαπλοκής, κομματισμού και αντι-παραγωγικότητας. Κατ΄ αρχήν, προς πληροφόρηση σου, η Ελλάδα καταναλώνει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά του ΑΕΠ ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, γύρω στο 1.3%, στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν θα εκπλαγείς να μάθεις ότι πάνω από 90% των χρημάτων που το ελληνικό κράτος ξοδεύει για την παιδεία πάει σε μισθούς, συνήθως υπεράριθμων από προσωπικό σχολιών και σχολών. Καταλαβαίνεις ότι στην ελληνική παιδεία η δυσαναλογία επένδυσης και αποτελέσματος είναι καταφανής, αβάσταχτα υπερβολική και, θα συμφωνήσεις, οτι διαπλασιασμός των δαπανών δεν θα διπλασιάσει το μετρήσιμο αποτέλεσμα, όποιους δείκτες αξιολόγησης και αν κάποιος χρησιμοποιήσει.

    Πάντως συμφωνώ με αυτό που έγραψες για την «αποφυγή της δημιουργίας "σχολικού" κλίματος στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, που θα αλλάξει την φυσιογνωμία και τον χαρακτήρα τους σε κατεύθυνση επαγγελματική και όχι μορφωτική και εκπαιδευτική», αλλά αμφιβάλλω πόσοι από τους φοιτητές των κινητοποιήσεων έχουν τη «μόρφωση» και την «παιδεία» να αντιληφθούν αυτό το διαχωρισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ rebel@work
    Φίλε μου, παρουσιάζεις κάποιες καταστάσεις ως δεδομένες και αναπόφευκτες, ενώ δεν είναι καθόλου έτσι. Η ταξική διαφοροποίηση στην εκπαίδευση σήμερα υπάρχει, αλλά η ψαλίδα είναι σχετικά μικρή, πολλές φορές ακόμα και δυσδιάκριτη. Με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η ψαλίδα αυτή θα πάρει τεράστειες διαστάσεις και θα δημιουργήσουν νέες και μεγαλύτερες κοινωνικές ανισότητες. Ανισότητες σαν αυτές που υπάρχουν στις ΗΠΑ, τις οποίες δεν νομίζω ότι θεωρείς ότι πρέπει να τις έχουμε ως χώρα - πρότυπο για το εκπαιδευτικό σύστημα και την οργάνωση της κοινωνίας γενικότερα.

    Επίσης, τα ίδια ισχύουν και για την εμπορευματοποίση της εκπαίδευσης. Υπάρχει, αλλά βρίσκεται σε κάποιο μικρό -και ενδεχομένως ελεγχόμενο- στάδιο. Με τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα ξεφύγει τελείως, θα πάρει ψευδεπίγραφες και πλασματικές διαστάσεις, κάτι σαν τα ιδιωτικά νοσοκομεία που παρέχουν ξενοδοχειακή υποδομή, αλλά από γιατρούς...

    Η αναφορά για τον καθηγητή πραίτορα προκύπτει από την ρύθμιση για τα έτη φοίτησης και για τα προαπαιτούμενα μαθήματα, που δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή να διώξει κάποιον φοιτητή από το Πανεπιστήμιο αν τον κόψει τρεις φορές από το μάθημα του, και χωρίς μάλιστα να προβλέπεται δυνατότητα αναβοθμολόγησης του γραπτού.

    Όσον αφορά στην τελευταία αναφορά σου, θα ήθελα να σου πω ότι κατά τη γνώμη μου το φοιτητικό κίνημα είναι αρκετά ώριμο σήμερα και απόδειξη γι΄ αυτό είναι ότι οι παρατάξεις των κοινοβουλευτικών κομμάτων βρίσκονται σήμερα στην ουρά και όχι στην πρωτοπορία των κινητοποιήσεων.

    Υ.Γ.(εκκρεμεί απάντηση για το οικονομικό, λόγω αναζήτησης στοιχείων) :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. έτσι όπως γίναμε..άσχετα απο το αν συμφωνούμε η διαφωνούμε...μόνο και μόνο που γίνετε ντόρος κάτι είναι και αυτό.
    Σημαίνει οτι ο κόσμος ξυπάει και απαιτεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλε Γιώργο, επιφυλάσομαι να σου γράψω πιο πολλά. Σου λέω ένα γρήγορο - όχι πολύ πολιτικό, αλλά όχι εντελώς άσχετο: έτσι χωρίς προτεραιότητες αγώνας, αχταρμάς άσυλο-ιδιωτικοποίηση-φοιτητές αιώνιοι δίνουν ευκαιρίες για σύγχυση. Ο κόσμος καταλαβαίνει άσπρο-μαύρο και φοβάμαι ότι αν ρωτήσεις τι χρώμα βάζει στις καταλήψεις δεν είναι το άσπρο. 'Αδικο θα μου πεις - ΟΚ έτσι όμως είναι το παιχνίδι.Είναι η κοινωνία σύμμαχος στους αγώνες μας. Αν όχι, δε φταίει η κοινωνία. Κάτι άλλο φταίει. Σίγουρα καμένα μαγαζιά δε βοηθάνε πάντως. Τελοσπάντων κακώς απλώνομαι - επιφυλάσομαι και χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή